Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΑΤΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΚΙΝΗΤΑ



Απάτη εκατομμυρίων με

SΜS-παγίδες

Εταιρείες «ψαρεύουν» ανυποψίαστους με κουίζ στο Διαδίκτυο ή στην ΤV και τους «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς των κινητών
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=357372


ΠΡΟΣΟΧΗ – ΠΡΟΣΟΧΗ! ΣΑΣ ΑΔΕΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΜΕ ΠΛΑΓΙΑ ΑΠΑΤΗ! ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ SMS ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΔΕΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ,  ΜΕ ΔΟΛΟ. ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΕ ΡΩΤΗΣΟΥΝ!  ΣΕ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ ΜΕ ΔΟΛΩΜΑ ΑΠΟ F.B ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΕΡΧΡΕΩΝΟΥΝ!

ΠΡΟΣΕΞΕ…. ΑΥΤΟ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ  ΨΑΡΕΜΑΤΟΣ… ΣΟΥ ΤΣΙΜΠΑΕΙ  EMAIL, ΝΟ ΚΙΝΗΤΟΥ ΚΛΠ ΚΑΙ ΣΕ ΤΑΚΤΟΠΟΙΕΙ….

ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΕΔΩΣΕΣ ΚΙΝΗΤΟ; ΤΗΝ ΕΒΑΨΕΣ…..ΣΕ ΧΡΗΖΟΥΝ ΑΜΕΣΩΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ ΣΤΙΣ …. ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΟΥ ΑΔΕΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ !

Διαστάσεις φαινομένου αρκετά επιζήμιου για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας έχει αποκτήσει το θέμα των SΜS υψηλής χρέωσης, τα οποία «φουσκώνουν» τους λογαριασμούς με αρκετά ευρώ. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι στο τελευταίο εξάμηνο έχουν γίνει περισσότερες από 1.300 καταγγελίες στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σύμφωνα με τον προϊστάμενό της κ. Μ.Σφακιανάκη, και άλλες τόσες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), είναι εύκολο να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι πρόκειται για μια «μπίζνα» εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία ενθυλακώνουν εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Οι δύο ανεξάρτητες Αρχές βρίσκονται ήδη σε στενή συνεργασία προκειμένου να βρεθεί λύση και να επιβληθούν πρόστιμα σε βάρος των εταιρειών.


Για την υπόθεση έχει ενημερωθεί και η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κυρία Ελένη Ράικου, η οποία διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας προκειμένου να χυθεί φως στην υπόθεση.  
Οι εταιρείες χρησιμοποιούν παραπλανητικό τρόπο για να «παγιδεύσουν» ανυποψίαστους «σέρφερ» του Διαδικτύου ή ακόμη και τηλεθεατές.
Ο τρόπος είναι απλός: καθώς ο χρήστης βρίσκεται σε κάποια ιστοσελίδα του Ιnternet διαβάζει είτε σε κάποιον ειδικό χώρο είτε σε κάποιο «παράθυρο» που ανοίγει ένα μήνυμα του τύπου «Πόσο είναι το ΙQ σου;», «Πόσο θα ζήσεις;», «Πόσο σε αγαπάει ο/η σύντροφός σου;», «Κάνε το κουίζ και κέρδισε μια Πόρσε» κτλ.


Ο χρήστης, είτε από απλή περιέργεια είτε από ενδιαφέρον, κάνει το τεστ. Στη συνέχεια, σε άλλο πεδίο τού ζητείται να συμπληρώσει τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου ώστε να του σταλούν τα αποτελέσματα του τεστ με SΜS. Σε περίπτωση που πληκτρολογήσει τον αριθμό και πατήσει ΟΚ, αυτομάτως εγγράφεται συνδρομητής στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία μπορεί με μια χρέωση ανά SΜS να του στέλνει περιεχόμενο, όπως wallpapers, ringtones, παιχνίδια κτλ. Η υπηρεσία αυτή λειτουργεί με μηνιαία συνδρομή την οποία ο χρήστης του κινητού την πληρώνει μέσω τριών-τεσσάρων SΜS υψηλής χρέωσης (1,68 ευρώ, περίπου, συν ΦΠΑ ανά μήνυμα) και στη συνέχεια χρεώνεται για ότι περιεχόμενο θελήσει να αγοράσει.


Συνδρομητές που «παγιδεύονται» πληρώνουν την πρώτη συνδρομή στον επόμενο λογαριασμό, αλλά μόλις τον δουν καταλαβαίνουν το λάθος τους και αποφασίζουν να διακόψουν την εγγραφή τους. Τότε, αφού ύστερα από πολύ ψάξιμο στο Διαδίκτυο εντοπίσουν το τηλέφωνο της εταιρείας, έρχονται αντιμέτωποι με μηνύματα αυτόματου τηλεφωνητή που τους προτρέπει να στείλουν email. Ώσπου να σταλεί και να παραληφθεί το μήνυμα και ώσπου να σταματήσουν τα εισερχόμενα SΜS, περνάει αρκετός χρόνος, σε όφελος βέβαια των εταιρειών οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι «φαντάσματα» αφού πέραν μιας διεύθυνσης e-mail και ενός σταθερού τηλεφωνικού αριθμού δεν υπάρχει άλλο στοιχείο για αυτές.
Εκτός από το Διαδίκτυο, ακόμη ένας τρόπος είναι μέσω τηλεόρασης, όπου εκεί ο θεατής προτρέπετε να στείλει ένα SΜS προς έναν πενταψήφιο αριθμό τύπου 54ΧΧΧ. Από εκεί και μετά η συνέχεια είναι γνωστή.


Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ε.Ε.Τ.Τ. κ. Λ. Κανέλλο, η πρακτική είναι παράνομη διότι παραβαίνει τους κανόνες ενημέρωσης των συνδρομητών. Όπως εξηγεί, «οι εν λόγω εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αναρτούν στις προωθητικές ιστοσελίδες, μέσω των οποίων οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τους, τον όρο “συνδρομητική υπηρεσία”, τους όρους χρέωσης, το τηλέφωνο εξυπηρέτησης καταναλωτών και την επωνυμία τους. Οι πληροφορίες αυτές πρέπει να είναι ευδιάκριτες και άμεσα προσβάσιμες από τον καταναλωτή, χωρίς να χρειάζεται ο ίδιος να τις αναζητήσει».


Αρκετά από τα θύματα υποστηρίζουν ότι σημαντικό μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες ωστόσο αρνούνται οποιαδήποτε σχέση. Όπως αναφέρει ηγετικό στέλεχος κορυφαίας εταιρείας του κλάδου που θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του, «οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες με αυτού του είδους τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, στις οποίες ορίζεται ρητά ότι οι τρίτοι πάροχοι των υπηρεσιών φέρουν την ευθύνη για την ασφάλεια, το σύννομο και την εγκυρότητα των υπηρεσιών τους και ενημερώνουν σχετικά». Ουσιαστικά, αυτό που κάνουν είναι να προσφέρουν τις τηλεπικοινωνιακές γραμμές για τη ροή των μηνυμάτων από και προς τα πενταψήφια νούμερα.


«Με καταχρέωσαν για ένα τεστ ΙQ» O κ. Α. Κίνγκ (φωτογραφία), κάτοικος Φαλήρου, έκανε το γνωστό ΙQ test, μέσω του γνωστού site κοινωνικής δικτύωσης Facebook και κλήθηκε να βάλει τον αριθμό του κινητού του προκειμένου να του γνωστοποιηθούν τα αποτελέσματα με SΜS. «Χωρίς να το γνωρίζω γράφτηκα συνδρομητής σε υπηρεσία πολλαπλών μηνυμάτων. Όταν διαπίστωσα την ύπαρξη των SΜS υψηλής χρέωσης στον λογαριασμό μου, που τον επιβάρυναν κατά περίπου 8 ευρώ, απευθύνθηκα στην εξυπηρέτηση πελατών της εταιρείας, ρωτώντας τι μπορώ να κάνω για να διαγραφώ από συνδρομητής. Οι υπάλληλοι της εταιρείας μού είπαν ότι δεν είχαν καμία σχέση με το θέμα αυτό και ότι η εταιρεία δεν είναι υπεύθυνη για τις υπηρεσίες που ζητεί ο χρήστης έστω και εν αγνοία του».


Ο ίδιος περιγράφει την Οδύσσεια της διαγραφής του από συνδρομητής. «Πήρα τηλέφωνο την εταιρεία σε έναν αριθμό που βρήκα στο site της, χωρίς όμως αποτέλεσμα, καθώς ένα μαγνητοφωνημένο μήνυμα παρέπεμπε σε μια διεύθυνση e-mail. Έστειλα email με το αίτημα της διαγραφής από τη λίστα και πήρα απάντηση μετά από πέντε εργάσιμες, με την οποία μου ζητούσαν περαιτέρω διευκρινίσεις.
 

Απάντησα, και μετά από πέντε ημέρες
μού ανακοινώθηκε ότι η συνδρομή είχε διακοπεί. Στο διάστημα των 10 και πλέον εργάσιμων ημερών που μεσολάβησε, είχα χρεωθεί με άλλη μία μηνιαία συνδρομή. Συνολικά δηλαδή, χρεώθηκα με περίπου 20 ευρώ στο δίμηνο για μια υπηρεσία που ουδέποτε χρησιμοποίησα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου